Fer cerques geolocalitzades a Twitter

Sovint em trobo amb persones que manifesten força dubtes sobre la utilitat que els pugui oferir Twitter. Els acostuma a semblar una olla de grills plena de missatges sense interès deixats anar per ves a saber qui, i pensen que la cosa no va amb ells. Simplement, no li veien la gràcia.

Evidentement Twitter no és d’ús obligatori, però en ocasions el que passa és que la persona en qüestió no ha entès massa bé el concepte d’aquesta eina. Tan senzilla i tan complexa al mateix temps, així és Twitter.

Sovint intento plantejar-ho d’aquesta manera: potser no és necessari que hi publiquis res o gairebé res, però en tot moment hi ha milions de persones a Twitter compartint necessitats, opinions i recursos sobre milers de temes. Per què no aprofitar aquesta gran font d’informació? Per què no intentar separar el gra de la palla i convertir Twitter en un informador especialitzat?

D’entre totes les opcions que ofereix la cerca de Twitter, a mi n’hi ha una que m’agrada especialment: la cerca geolocalitzada. La idea és senzilla: limitar qualsevol cerca a una zona concreta del món. Per exemple, puc cercar la paraula metro a nivell general i obtenir quelcom com això:

metro0

Si faig la mateix cerca limitant els resultats a aquells publicats a un radi d’un kilòmetre del centre de Barcelona, el resultat és bastant diferent:

metro

Dues apreciacions sobre la cerca geolocalitzada:

  • Recupera missatges publicats des d’una zona, encara que no necessàriament el contingut es referirà a aquesta zonaEs pot comprobar al primer missatge que apareix a la captura anterior: Australian metro…
  • Només recupera els missatges d’aquells usuaris que hagin decidit compartir la seva ubicació quan tuitegen.

Tot i als dos inconvenients, crec que en moltes ocasions pot compensar el fet de poder accedir a resultats que tindran molta més utilitat per a nosaltres. Un parell d’exemples d’ús:

Restaurant a Vic:

Imagineu que sóc el propietari d’un restaurant a Vic. Puc fer una cerca geolocalitzada per assabentar-me quan un usuari de Twitter de la zona publica missatges utilitzant la paraula restaurant (o restaurante, en castellà). Així podria saber si algú demana una recomanació (i oferir-li el meu establiment), de quins restaurants parla la gent a Vic o, fins i tot, si algú està publicant missatges quan és dins del meu restaurant.

Eleccions a Catalunya:

El proper diumenge se celebren eleccions a Catalunya i Twitter estarà ple de comentaris al respecte. Puc intentar seguir tots aquests comentaris o bé centrar-me en el que es comenta a la comarca on visc (Osona). En aquest cas, realitzaré la següent cerca establint un radi d’uns 20 kilòmetres des del centre geogràfic de la comarca: (#eleccions OR #25n OR #elecciones)

Només són dos casos, però n’hi poden haver molts d’altres i relacionats amb tots els àmbits de la vida d’una persona o organització. És possible que mentre estaves llegint això ja se t’hagi acudit alguna aplicació del tema per a tu mateix…

Com es fa? Molt fàcil:

  1. Decideix què vols cercar
  2. Troba les coordenades GPS del lloc que vulguis establir com a centre de la cerca
  3. Decideix el radi que vols abastar des d’aquest punt central
  4. Construeix la cerca

El format del filtre de punt geogràfic és el següent:

geocode:latitud,longitud,radi

És a dir, si vull fer una cerca del que sigui en un radi de 2 kilòmetres del centre de Vic, serà:

geocode:41.93006,2.254683,2km

Per cert, per trobar les coordenades és molt útil Google Maps: cerques el lloc, obres el menú contextual i selecciones l’opció Què hi ha aquí.

Vic

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s